Klantgericht Communiceren

Klantgericht Communiceren

Subscribe?

Choose a location and a (starting)date

Voor alle medewerkers die contact met de klant hebben. De eerste indruk bij een klantcontact is cruciaal. Het is essentieel om de communicatie professioneel en klantgericht te houden. Tijdens deze training word je bewust van jouw eigen gedrag en herken je signalen van de klant, zodat je hem optimaal van dienst kunt zijn. Je krijgt een gerichte structuur mee voor jouw communicatie en leert hoe je omgaat met klachten en slecht nieuws gesprekken. 
 

Voorafgaand aan de opleiding wordt er een opdracht gemaakt die tijdens de training wordt besproken. Met deze opdracht worden de leerdoelen voor alle deelnemers helder.

INHOUD

  • Klantgericht gedrag
  • Communicatie
  • Telefoonetiquette
  • Opbouw gesprek
  • Pro-actief aan de telefoon
  • Woordkeuze
  • Stemgebruik
  • Vraagtechnieken, de vraag achter de vraag
  • Luisteren
  • Hoe verleen je service
  • ‘Nee’ verkopen
  • Omgaan met ‘tickets’
  • Het kronen van je gesprekspartner
  • Klachtenbehandeling (ontevreden klant)
  • Omgaan met weerstanden en bezwaren
  • Communicatie via mail

Meer informatie over deze training?
Bekijk de flyer van Klantgericht Communiceren

DEZE TRAINING IS OOK ALS INCOMPANY TE VOLGEN. NEEM CONTACT MET ONS OP VOOR MEER INFORMATIE.

Onlangs hebben we een in-company training Klantgericht Communiceren gehad. Deelnemers hebben de training als zeer positief en leerzaam ervaren. De trainer schakelde makkelijk en speelde in op onze behoeftes waardoor de groep gefocust bleef.
Marijke Dijk | Dijkman Zonne-energie